Bottelaarpassage 100
1315 ET Almere

info@doctormobileshop.nl

036-841 62 94

Antwoorden op de meest gestelde vragen.

Moet ik een afspraak maken?

U hoeft geen afspraak te maken maar het is wel aan te raden. U kunt ook van te voren bellen om te vragen of er tijd is voor uw reparatie en of het onderdeel op voorraad is.

Mijn type telefoon of tablet staat niet op de site. Wat kan ik het beste doen?

Als uw toestel niet op onze site vermeld staat kan het zijn dat het toestel nog heel nieuw is of dat het toestel niet veel voorkomend is. U kunt het beste bellen (036 841 62 94) naar ons filiaal voor informatie over de beschikbaarheid en de prijs van het onderdeel.

Ik weet niet wat er kapot is aan mijn telefoon. Kunnen jullie mij helpen?

Wij helpen u graag met het ontdekken van het defect. We zullen uw toestel uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen en de kosten met u voordat we starten aan de reparatie. Als wij het probleem niet kunnen vinden of oplossen, rekenen we voor het onderzoeken geen kosten.

Wat kost het onderzoeken van mijn toestel?

Het onderzoeken van uw toestel is geheel gratis. Wanneer wij het defect hebben gevonden zullen wij met u de oplosingen en de kosten daarvan met u bespreken. U mag dan zelf bepalen wat voor u de meest passende oplossing is.

Ik heb een verzekering, word de schade van de reparatie vergoed?

Alle verzekeraars hebben verschillende voorwaarden. Het is dus belangrijk dat u navraagt bij u verzekering of de schade die u heeft opgelopen onder de verzekering valt, of het vergoed word en hoeveel eigen risico u betaald. Ook heeft de verzekering vaak een offerte of een bon nodig van de reparatie.Voor een offerte kunt u met desbetreffende toestel langs ons filiaal komen dan kunnen wij voor u een offerte maken. Voorde offerte rekenen wij een aanbetaling van €10,-. Dit bedrag krijgt u weer terug op het moment dat u het toestel bij ons laat repareren.

Wanneer betaal ik voor de reparatie?

U betaald pas voor de reparatie bij het ophalen van uw toestel. Wij testen dan samen of het defect is verholpen en hierna kunt u afrekenen. Betalen kan met de pin of contant.

Wat voor onderdelen gebruiken jullie voor reparaties?

Wij maken voor bijna alle reparaties alleen gebruik van originele onderdelen.Voor Samsung toestellen maken wij alleen gebruik van originele Samsung schermen. Voor een klein aantal samsung toestellen zijn er ook replica schermen beschikbaar maar de kwalitiet hiervan is niet goed en daarom bieden wij deze ook niet aan. Voor Apple schermen bieden wij 3 verschillende kwaliteiten aan om aan iedereen zijn wensen te kunnen voldoen.

 

1. Als u een zo goedkoop mogelijke oplossing wilt voor uw kapotte iphone bieden wij een budget scherm aan. Budgetschermen zijn LCD schermen die goed functioneren maar in vergelijking met het origineel zit er een verschil in de kleuren, de sterkte van het glas en er is een kans dat de accu van uw toestel wat sneller leeggaat. 

2. De volgende kwaliteit die wij aanbieden zijn OLED schermen. Deze maken gebruik van de zelfde techniek als de originele apple schermen. Het enige verschil met de originele Apple schermen zit in de kleuren van het scherm maar dit verschil is minimaal. Wij adviseren vaak deze OLED schermen omdat de kwaliteit bijna identiek is aan de originele schermen maar veel betaalbaarder zijn.

3. Als derde optie bieden wij natuurlijk de originele schermen van Apple aan. Dit zijn ook OLED schermen maar dan geproduceerd door Apple. Aangezien Apple deze producten niet direct aan ons levert maken wij gebruik van Pulled schermen. Dit houd in dat de schermen worden gedemonteerd van nieuwe toestellen en aan ons worden verkocht.

Kan ik een leentoestel van jullie gebruiken terwijl mijn toestel word gerepareerd?

Helaas hebben wij geen leentoestellen maar de meeste reparaties duren maximaal 30 minuten en voor zeldzame gevallen kan een reparatie 24 uur duren. U hoeft uw toestel dus niet lang te missen.

Mijn toestel is in het water gevallen en werkt niet meer, wat kan ik het beste doen?

Als u vocht in uw toestel heeft kunt u het beste het toestel uitzetten als deze nog aan staat en NIET opladen. De stroom die er dan doorheen gaat in combinatie met de vocht die er in zit kan voor meer schade zorgen. Wat u daarna het beste kunt doen is zo snel mogelijk langs onze winkel komen zodat wij de accu kunnen loshalen en met speciale alcohol de vocht uit uw toestel kunnen verdrijven om de schade te beperken. Hierna kunnen wij onderzoeken wat er allemaal defect is aan uw toestel, wat er vangen zou moeten worden en of het wel de moeite nog waard is.